Skotsko

Na konci května se vydali studenti kvart a 1.H na již tradiční návštěvu Velké Británie. Fotky z výletu si můžete prohlédnout ve fotogalerii školy.

Co nám o zájezdu napsala jeho účastnice Rozálie Syblíková?

24. května se ve večerních hodinách sešlo 45 žáků ze tříd 4.A, 4.B, 1.G a 1.H před gymnáziem, aby mohli započít svůj zájezd do Skotska. Čekala nás několikahodinová cesta přes Německo do Nizozemska, kde jsme další den navštívili městečko Naarden - působiště Jana Amose Komenského. Následně jsme přejeli do přístavu Ijmuiden, kde na nás už čekal trajekt, neboli naše obydlí po dobu následujících 17 hodin.

Ráno jsme vyrazili směr Stirling Castle a The Trossachs (krajina zbojníka Rob ,,Roye” MacGregora a spisovatele Waltera Scotta), kde jsme podnikli plavbu lodí na jezeře Loch Katrine. Vpodvečer jsme krátce zastavili u hradu Doune Castle.

Další den po snídani jsme se vydali na sever přes vřesoviště Rannoch Moor ke krásné zřícenině Urquhart Castle, která leží na břehu známého jezera Loch Ness. Po setkání s Lochnesskou příšerou jsme unavení nasedli do autobusu a vydali se na dlouhou cestu do rodin.

6. den jsme ráno vyjeli na cestu k Rosslyn Chapel. Je to bohatě zdobená kaple z 15. století. Poté jsme přijeli do Edinburghu, hlavního města Skotska. V tomto městě jsme společně navštívili hrad, ve kterém jsou uloženy korunovační klenoty, a nakonec jsme dostali několikahodinový rozchod. Když jsme se naprosto bez peněz sešli, abychom se dostali do autobusu, zastihl nás déšť. Při cestě jsme i přes naše vybavení pořádně promokli, a tak jsme si aspoň ze seznamu mohli odškrtnout pořádný skotský deštík.

Další den jsme se naposledy sešli na našich meetinpointech a rozloučili se s rodinami. Následně jsme se vydali do vesničky Gretna Green, která je pověstná pro svou romantickou historii. Dále jsme si prohlédli římskou pevnost Housesteads. Odpoledne jsme již jen pokračovali na trajekt, který nás z přístavu Newcastle dopravil až do Amsterdamu.

Naše cesta se tímto blížila k závěru. Teď už zbývalo jen přejet Nizozemsko a Německo a po týdnu se vrátit do Česka. Zájezd byl rozhodně skvělým zážitkem, na který budeme všichni rádi vzpomínat.